7 wskazówek, jak powstrzymać wyskakujące okienka przed uszkodzeniem SEO

Wyskakujące reklamy są denerwujące, ale działają. Oto, jak bezpiecznie z nich korzystać w świetle kary za reklamy pełnoekranowe Google i aktualizacji Core Web Vitals. Znasz ich, kochasz ich i tak, nienawidzisz ich. Wyskakujące okienka! To najlepszy przyjaciel marketera treści ze średnim współczynnikiem konwersji wynoszącym 11,09% .

Jednak korzystanie z wyskakujących okienek jest również ryzykowne, odkąd Google ogłosił, że w 2018 roku dewaluuje strony internetowe z natrętnymi wyskakującymi reklamami. Dlatego ten artykuł ma na celu wyjaśnienie niektórych wątpliwości związanych z wyskakującymi okienkami i SEO. Oto siedem wskazówek dotyczących korzystania z wyskakujących okienek bez szkody dla SEO.

 

1. Dowiedz się, które reklamy pełnoekranowe się nie sprawdzają

Kara za reklamy pełnoekranowe Google na telefony komórkowe jest przeznaczona w szczególności na natrętne reklamy pełnoekranowe. Pamiętaj, że „reklama pełnoekranowa” to szerokie pojęcie, które można powszechnie stosować do większości wyskakujących okienek, nakładek i modalnych, ale nie wszystkie reklamy pełnoekranowe są uważane za równie uciążliwe.

Ogólna zasada mówi, że jeśli reklamy pełnoekranowe są spamerskie, trudne do odrzucenia lub zmniejszają wygodę użytkowników, Twoja strona mobilna może zostać zdewaluowana. A ponieważ indeksowanie Google jest teraz zorientowane na urządzenia mobilne , może to zaszkodzić Twojej pozycji w SERP bardziej, niż Ci się wydaje. Oto wszystkie przykłady reklam pełnoekranowych, które sprawiają, że Twoje treści są mniej dostępne:

  • Wyskakujące okienka zawierające treści, które użytkownicy są zmuszeni zamknąć, aby kontynuować czytanie.
  • Samodzielne reklamy pełnoekranowe muszą zostać odrzucone, aby użytkownicy mogli uzyskać dostęp do Twoich treści.
  • Zwodnicze układy stron, których część w górnej części strony wygląda jak reklama pełnoekranowa.

Należy również unikać reklam, które Google nie lubi i które karały w przeszłości, w tym:

  • Klasyczne reklamy pełnoekranowe i reklamy typu splash, które przerywają użytkownikom poruszanie się między stronami i/lub zanim dotrą do Twojej strony głównej.
  • Nowe wyskakujące okienka, które otwierają się, gdy użytkownik kliknie Twoją stronę.
  • Maty powitalne, nowe wyskakujące okienka i inne natrętne reklamy.
  • Nakładaj modalne, które są trudne do zamknięcia i/lub łatwo przekierowują odwiedzających, którzy przypadkowo je klikną.
  • Natrętne reklamy lightbox i wyskakujące okienka.

Co więcej, John Mueller z Google potwierdził , że reklamy pełnoekranowe uruchamiane przez zamiar wyjścia są nadal dozwolone. Uważaj jednak, aby zbytnio na nich nie polegać. Denerwowanie odwiedzających nigdy nie jest dobrym pomysłem.

7 wskazówek, jak powstrzymać wyskakujące okienka

2. Kontynuuj korzystanie z nieinwazyjnych reklam pełnoekranowych

Google nie nakłada kar za nieinwazyjne reklamy pełnoekranowe.

Obejmują one wszystko, co zgodnie z prawem masz obowiązek wyświetlać w celu ograniczenia treści lub informowania użytkowników, np. reklamy pełnoekranowe z weryfikacją wieku i powiadomienia o użyciu plików cookie. Inne wyskakujące okienka, takie jak banery reklamowe, wsuwki, wiersze i zakładki, które zajmują rozsądną część ekranu (zalecane jest 15% lub mniej), również są w porządku, o ile można je łatwo odrzucić.

Jeśli nie masz pewności, czy reklamy pełnoekranowe są uważane za uciążliwe, zalecamy unikanie nakładek pełnoekranowych, mat powitalnych i modów reklamowych. Jeśli to możliwe, staraj się przełączać na górne banery i wsuwane pola, które pozwalają użytkownikom kontynuować oglądanie Twoich treści i nie zakłócają zbytnio UX.

3. Przełącz na wyskakujące okienka czasowe

Jeśli koniecznie musisz nadal używać wyskakujących okienek i nakładek, możesz spróbować przeprojektować je tak, aby były jak najmniej uciążliwe. Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zmienić, jest czas wyświetlania reklam pełnoekranowych. Na przykład, zamiast wyświetlać wyskakujące okienko, gdy tylko użytkownik wejdzie na twoją stronę, zaplanuj wyskakujące okienko, gdy użytkownicy zakończą post na blogu.

Możesz także ograniczyć czas wyświetlania wyskakujących okienek – wyskakujące okienko, które automatycznie zamyka się po trzech sekundach bezczynności użytkownika, jest lepsze niż takie, które nigdy nie zamyka się samo. Oczywiście wyzwaniem związanym z tego typu reklamami pełnoekranowymi jest to, że wyskakujące okienka czasowe są tak skuteczne, jak Twoje treści. Jeśli Twoje treści nie są wystarczająco atrakcyjne, aby utrzymać użytkowników w witrynie, przeklikiwać strony internetowe i czytać treści, rozważ zainwestowanie w marketing treści, zanim zaczniesz podłączać je do reklam.

 

4. Uważaj na reklamy pełnoekranowe „szarej strefy”

Niektóre reklamy pełnoekranowe objęte karą za reklamy pełnoekranowe Google mogą Cię zaskoczyć. Na przykład Mueller potwierdził , że wyskakujące okienka wyboru języka w witrynach międzynarodowych mogą być zdewaluowane, ponieważ „tak, to też są wyskakujące okienka/reklamy pełnoekranowe”.

Uważnie monitoruj wydajność swojej strony, jeśli używasz tych lub innych reklam pełnoekranowych w „szarej strefie”, takich jak przyklejone paski boczne, powiązane wpisy, przyciski udostępniania, pola czatu na żywo i wyskakujące okienka z kuponami. Chociaż nie spodziewam się, że wpłyną one negatywnie na SEO, lepiej być bezpiecznym niż żałować.

5. Ostrożnie używaj dozwolonych (ale natrętnych) wyskakujących okienek

Niektóre reklamy są zdecydowanie przerywane, ale nie są karane.

Te wyskakujące okienka „szarej strefy” są dozwolone, ale ostrzegaj, że Google może je w przyszłości rozprawić (z pewnością idą w tym kierunku):

  • Reklamy pełnoekranowe między stronami : według firmy Mueller kara za reklamy pełnoekranowe Google dewaluuje tylko reklamy pełnoekranowe, które pojawiają się po przejściu z SERP na stronę witryny, ale reklamy pełnoekranowe między stronami witryny są nadal w porządku. Wiemy jednak, że Google ceni dobry UX, a reklamy pełnoekranowe między stronami z pewnością nie są dobrym UX.
  • Reklamy pełnoekranowe uruchamiane zamiarem wyjścia: Mueller potwierdził również, że wyskakujące okienka uruchamiane zamiarem wyjścia nie są karane przez nową aktualizację. Po prostu umieść w kodzie tag bez indeksu, aby uniknąć lądowania po niewłaściwej stronie kary za reklamy pełnoekranowe.

Uczciwe ostrzeżenie, jeśli zdecydujesz się użyć tych reklam pełnoekranowych: mogą one zostać ukarane w (niedalekiej) przyszłości, mimo że nic w nowej aktualizacji algorytmu nie jest skierowane na te reklamy pełnoekranowe. Jedyne trzy stałe na tym świecie to śmierć, podatki i zmiany Google dla lepszego UX.

6. Nadal możesz używać natrętnych reklam na komputerze

Niektóre strony internetowe znalazły rozwiązanie typu „bandaż” dla kary pełnoekranowej, która polega na ukrywaniu wyskakujących okienek na urządzeniach mobilnych i dalszym używaniu ich wyłącznie dla odwiedzających komputery. Wiele wyskakujących wtyczek zawiera opcje inteligentnego kierowania, które umożliwiają wyświetlanie reklam tylko na określonych platformach.

Niektóre platformy internetowe, takie jak Wix , umożliwiają również ukrywanie potencjalnie natrętnych wyskakujących okienek na wszystkich urządzeniach mobilnych. Ponownie jednak wyskakujące okienka, które są inwazyjne i zmniejszają UX, mogą zostać ukarane w ramach przyszłej aktualizacji. Zalecam znalezienie bardziej trwałych rozwiązań niż tymczasowe ukrywanie wyskakujących okienek mobilnych.

 

7. Ogranicz wyskakujące okienka do źródeł innych niż Google Organic Search

Inną „szarą strefą”, którą możesz wykorzystać, jest umieszczanie wyskakujących okienek tylko przed użytkownikami poruszającymi się między stronami witryny lub znajdującymi Twoją witrynę za pośrednictwem źródeł innych niż organiczne wyniki wyszukiwania Google.

Według Muellera nowa aktualizacja algorytmu nie będzie miała na nie wpływu:

„To, czego szukamy, to tak naprawdę reklamy pełnoekranowe, które pojawiają się podczas interakcji między kliknięciem w wyszukiwarkę a przechodzeniem przez stronę i oglądaniem treści. Więc to jest miejsce, w którym szukamy tych reklam pełnoekranowych.

To, co robisz później, na przykład jeśli ktoś kliknie coś w Twojej witrynie lub zamknie kartę lub coś w tym rodzaju, to jest to rodzaj między Tobą a użytkownikiem”.

Oczywiście, jeśli bezpłatne wyszukiwanie generuje duży ruch i generuje leady, nie odczuwaj zbytniej presji, aby zmienić. Pamiętaj, że nowa kara za reklamę pełnoekranową to tylko jeden sygnał z setek, a jedna lub dwie reklamy pełnoekranowe nie zatopią witryny, która w przeciwnym razie byłaby przepełniona przydatnymi treściami.

Końcowe przemyślenia

Tak więc, lata później, strony internetowe nadal używają wyskakujących okienek na urządzeniach mobilnych i mają dobrą pozycję w rankingu! Nawet jeśli jest to dla ciebie nowość, możesz odetchnąć z ulgą – prawdopodobnie ta aktualizacja nie wpłynęła na ciebie głęboko.